به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که پس از انتخابات 14 و 28 می برای سومین بار زمامداری این کشور را برای 5 سال آینده به دست گرفت، در سخنانی مهمترین مشکل سیاسی ترکیه را فقدان یک اپوزیسیون کارآمد و غیرتمند دانست.

اردوغان روز گذشته در سخنرانی مراسم تحلیف خود در مجلس ترکیه، در ابتدا به اپوزیسیون تاخت و گفت که آنها در پی رسیدن به اهداف کوچک و پست بوده اند.

او سپس با بیان این که ترکیه در حال حاضر بیش از هر زمانی به صلح اجتماعی نیاز دارد، از همه احزاب اپوزیسیون و متقدان حکومت از جمله روزنامه نگاران، نویسندگان، جامعه مدنی، هنرمندان و سیاستمداران خواستار «آشتی با اراده ملی» شد.

اردوغان گفت: «امروز، روز یکی شدن و وحدت، برای تقویت برادری هزار ساله است. بیایید کینه های دوران انتخابات را کنار بگذاریم. اگر کینه ای هست، اگر دلخوری ای وجود دارد، دنبال راه های آشتی باشیم. مردم ما در دوره جدید، ترکیه‌ای فعال‌تر را پیش روی خود خواهند دید که مصمم‌تر با سازمان‌های تروریستی در داخل و خارج از مرزهای خود می‌جنگد و در همه حوزه ها از اقتصاد تا تجارت، از امنیت تا دموکراسی پرچم های موفقیت را به اهتزاز در خواهد آورد.»

لینک منبع