سینا کمالخانی در راستای نامگذاری سال 1399 به نام جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب، با خبرگزاری تسنیم مصاحبه ای انجام داده است که مشروح آن را در ذیل می خوانید.

خبرگزاری تسنیم – منتخب مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس یازدهم با بیان اینکه جهش تولید منجر به استفاده از تمام ظرفیت تولید کشور می‌شود، گفت: حمایت از کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی مهمترین راهبرد تحقق جهش اقتصادی است.

سینا کمالخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به شعار سال99 با عنوان جهش تولید اظهار داشت: «جهش تولید» به عنوان شعارسال، مهمترین و ضروری‌ترین کلیدواژه شکوفایی و رونق اقتصادی کشور و چراغ راه مجلس یازدهم شورای اسلامی است این درحالیست که کشورمان در سال 98 به مشکلات بلایای طبیعی و کمبودها و مشکلاتی از سربی‌تدبیری گرفتار شد، اما سال 99 در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری با نامگذاری این سال به نام «جهش تولید» افقی روشن پیش‌رو خواهیم داشت.

وی افزود: بی‌تردید فرمایشات رهبر معظم انقلاب راهگشای ملت شریف ایران بوده و قوای سه‌گانه نیز باید امسال بیش از هر دوره اهتمام خود را بر ایجاد تغییری محسوس در زمینه رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار بگذارد چراکه قطعا در سال‌های گذشته به برکت تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت بخش اقتصادی، چرخه تولید به حرکت درآمد اما تحریم‌ها و مشکلات داخلی و خارجی قدری تحقق اهداف ایشان را به تاخیر انداخت.

منتخب مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس یازدهم تصریح کرد: شعار امسال تنها با نظارت دقیق مجلس یازدهم بر سیاست‌های رونق اقتصادی، رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار توسط دولت و برخورد با افراد سودجو که با فساد و رانت و اختلاس از رونق تولید جلوگیری کردند توسط قوه قضاییه، تحقق می‌یابد.

کمالخانی خاطرنشان کرد: امروز، اولویت اصلی کشور رفع مشکلات نظام اقتصادی است و تمام برنامه‌ها و تصمیمات مسئولان باید در راستای تحقق رونق اقتصادی و تولید ملی باشد زیرا کشور ما ظرفیت‌های بالایی در بخش صنایع ده‌گانه دارد که تاکنون از یک دهم این ظرفیت‌ها استفاده شده است.

کمالخانی بیان کرد: بنابراین در شرایطی که از سویی ما در سال 99 درآمد نفتی چندانی نخواهیم داشت و قیمت نفت هم پایین آمده و از سوی دیگر حدود 200 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی کرده‌ایم، باید تمام توان کشور بر مدار حمایت از تولید ملی مصروف گردد.

وی اضافه کرد: افزایش کیفیت تولید داخلی، تامین نیازهای دولت از داخل، تسهیل صادرات برای ورود ارز به کشور، منجر به رونق اقتصادی خواهد شد که به تبع آن اشتغال افزایش می‌یابد، سطح معیشت مردم بالا رفته و بنیه اقتصادی و پایه پولی کشور تقویت می‌شود.  بنابراین مهمترین هدف ما در سال 99،‌ حمایت از کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی است تا علاوه بر افزایش سطح کیفیت زندگی، توان پرداخت مالیات داشته باشند.

منبع خبر:  https://tn.ai/2228915